Snurrigt värre

"Vi vill inte se perfektion. Det är männsklighet och värme vi vill ha."
Tror att det var Bard som sa det nu i veckan till någon av deltagarna i Idol och det är ju bara så himla rätt!
Har haft en sån dipp denna vecka och kännt mig så obekväm och fel i allt jag haft på mig eller gjort så det finns inte. Helt plötsligt skulle jag springa på stan och leta nya jeans, vilket jag i och för sig behöver, men jag kännde mig sååå ful i alla par jag provade att jag helst inte ville ha på mig jeans överhuvudtaget. Men så hörde jag Bard säga detta och det var bara helt rätt för mig att höra just då. Även om det kanske inte passar så bra in i sammanhanget så kännde jag mig ändå träffad. Det är ofta jag som kommer på mig själv med att sträva efter en så kallad "perfektion" eller inte kan nöja mig med något mindre än det som är "perfekt". Speciellt när det kommer till mig själv och utseende. Och det är så fel för vem vill vara som det förutsägbara? 
Jag ser iallafall det perfekta som det som alla vet vad det är och innebär. För det är ju vi tillsammans som skapade det perfekta idealet. Men om man då inte är "perfekt" så måste man ju också bli mer intressant eftersom att man har något speciellt. Man är mer hipster helt enkelt. Även om det inte är lika hipster att vara hipster längre eftersom att det lite grann har smält samman och blivit en del av idealet.  
 
Det blev ett väldigt seriöst och snurrigt inlägg här i slutet and it didn't make any sense at all. Men det känns väldigt bra nu när jag har skrivit av mig det och förhoppningsvis ännu bättre när jag publicerat det! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0