Längtan

Under blixtar och dunder sitter jag nu i sängen med klarvakna ögon. Om lite mer än en vecka börjar mitt sista år på högstadiet! Har nog aldrig känt såhär inför en skolstart förut men jag nästan längtar till skolan nu! Det är väl inte så konstigt heller. De molniga regndagarna kommer allt tätare och idéerna på vad jag ska hitta på om dagarna blir allt färre. Känns skönt att snart vara tillbaka i bänkarna i skolan tillsammans med klassen. Samtidigt som jag har lite panik över att dessa tre åren har gått alldeles för fort och att detta sista året kommer gå fortare än dom alla!
Om bara ett år så sitter vi alla hemma och är spända över vår första dag på gymnasiet! Som ska bli jättespännande och jag ser verkligen fram emot det! Meeen vi kommer inte vara en klass längre.. Från och med nästa sommar så sprids vi alla ut över olika skolor. Vissa kanske kommer hamna i samma skola men de flesta vill nog börja om på nytt och kunna vara någon annan. Den tanken kan skrämma mig lite. Att jag ska behöva börja om bland nya personer nu när jag precis börjat känna mig bekväm där jag är.
Men den tanken får jag tänka vidare på nästa sommar!
Nu har jag en höst fylld av gymnasieval, betygshets och fina stunder med klassen framför mig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0